Χορτοφαγική διατροφή: Μία ματιά στη νέα διατροφική τάση που έχει γίνει μόδα

Χπρτοφαγική Διατροφή Vegan - Vegetarian

Το τελευταίο χρονικό διάστημα γίνονται αρκετές συζητήσεις πάνω στο κομμάτι της φυτοφαγίας. Πολλοί άνθρωποι που ακολουθούσαν μια κρεατοφαγική διατροφή την εγκατέλειψαν για να υιοθετήσουν την χορτοφαγική. Όμως τι ορίζεται ως χορτοφαγική διατροφή; Η “χορτοφαγία” ή “χορτοφάγος” (vegetarian) προέρχεται από την λατινική λέξη “vegetus” και σημαίνει “αναζωογονημένος”. Η χορτοφαγική διατροφή ορίζεται ως η δίαιτα που δεν περιλαμβάνει στη διατροφή όλα ή τα περισσότερα προϊόντα του ζωικού βασιλείου. Ομάδες χορτοφάγων Κατά καιρούς έχουν δημιουργηθεί διάφορες ομάδες χορτοφάγων. Κοινό γνώρισμα της διατροφής τους αποτελούν κυρίως οι φυτικές προέλευσης τροφές όπως δημητριακά,λαχανικά,φρούτα,όσπρια κ.α. Οι ομάδες διαχωρίζονται κυρίως με βάση τον τύπο και την ποικιλομορφία των τροφίμων που υπάρχουν στο διαιτολόγιο τους ή με βάση Διαβάστε ολόκληρο το άρθρο

Διατροφή στην περίοδο των διακοπών

Η σωστή διατροφή στις διακοπές μπορεί να μας βοηθήσει να χαρούμε το καλοκαίρι χωρίς να επιβαρύνουμε την υγεία ή να αυξήσουμε το βάρος μας

Καθώς σχεδιάζουμε σύντομες αποδράσεις σε κοντινές παραλίες ή και μεγαλύτερης διάρκειας διακοπές για το καλοκαίρι, αυτό που περιμένουμε είναι να χαλαρώσουμε και να αφήσουμε για λίγο στην άκρη το άγχος της καθημερινότητας. Στο διάστημα αυτό δεν επιθυμούμε να περιοριζόμαστε, αλλά να νιώθουμε πιο χαλαροί. Αυτό επηρεάζει και τη διατροφή μας στις διακοπές, αφού οι συχνές βραδινές έξοδοι με φαγητό και ποτό αλλά και τα παγωτά είναι μέρος της «καλοκαιρινής παράδοσης». Ας δούμε μερικές διατροφικές επιλογές που μπορούμε να κάνουμε και οι οποίες μας βοηθούν να χαρούμε τις διακοπές μας χωρίς να επιβαρύνουμε την υγεία ή να αυξήσουμε το βάρος μας. Καθημερινά τρώμε ένα καλό πρωινό, που ιδανικά περιέχει 1 μερίδα Διαβάστε ολόκληρο το άρθρο

Έλεγχος βάρους: 12 συνήθειες που βοηθούν να τα καταφέρετε

Έλεγχος βάρους: 12 συνήθειες που βοηθούν να τα καταφέρετε

Είτε προσπαθείτε να χάσετε βάρος ακολουθώντας κάποιο πρόγραμμα διατροφής με σκοπό τη μείωση του σωματικού λίπους, είτε σας ενδιαφέρει απλά η διατήρηση και ο έλεγχος του σωματικού σας βάρους, υπάρχουν κάποιες συνήθειες που σας βοηθούν να επιτύχετε τους στόχους σας. Προσπαθήστε να μην αγοράζετε τρόφιμα ενώ είστε πεινασμένοι. Επίσης, είναι καλό να ετοιμάζετε από πριν μία λίστα των τροφίμων που πρέπει να πάρετε και να μην αγοράζετε επιπλέον τρόφιμα που δε χρειάζεστε. Αποφεύγετε να τρώτε όρθιοι ή ενώ κάνετε άλλα πράγματα, όπως όταν βλέπετε τηλεόραση, ώστε να μην τρώτε «μηχανικά», αλλά με ηρεμία, να απολαμβάνετε το γεύμα σας και να αντιλαμβάνεστε ότι χορταίνετε. Μασάτε το φαγητό σας αργά και τοποθετείτε Διαβάστε ολόκληρο το άρθρο

Μεσογειακή διατροφή: η συμβολή της στα καρδιαγγειακά νοσήματα

Μεσογειακή διατροφή: η συμβολή της στα καρδιαγγειακά νοσήματα

Τι είναι η Μεσογειακή διατροφή; Η παραδοσιακή Μεσογειακή διατροφή ορίζεται ως το διατροφικό πρότυπο που επικρατούσε στις ελαιοπαραγωγές περιοχές της Μεσογείου κατά το τέλος της δεκαετίας του 1950 και τις αρχές της δεκαετίας του 1960. Ένας άλλος ορισμός που θα μπορούσαμε να δώσουμε είναι ότι η μεσογειακή διατροφή είναι ένα πρότυπο διατροφικών συστάσεων εμπνευσμένο από τις παραδοσιακές διαιτητικές συνήθειες των Ελλήνων και των Ιταλών που κατοικούν στη νότια Ιταλία. Αξιοσημείωτο είναι ότι η UNESCO αναγνωρίζει τη μεσογειακή διατροφή ως πολιτιστική κληρονομιά. Ποια είναι τα χαρακτηριστικά της Μεσογειακής διατροφής; Η Μεσογειακή διατροφή χαρακτηρίζεται κυρίως από την κατανάλωση αγνών τροφίμων και την αποφυγή επεξεργασμένων τροφίμων. Επίσης, αποτελείται από: α) καθημερινή κατανάλωση μη Διαβάστε ολόκληρο το άρθρο

Τι αλκοολούχα ποτά να καταναλώνουμε και πώς να αποφύγουμε το hangover;

Τι αλκοολούχα ποτά να καταναλώνουμε και πώς να αποφύγουμε το «οδυνηρό» hangover την επόμενη μέρα

Επιτέλους! Τα Χριστούγεννα έφτασαν και όλοι μικροί και μεγάλοι θα μαζευτούμε γύρω από το οικογενειακό χριστουγεννιάτικο τραπέζι μαζί με τα αγαπημένα μας πρόσωπα να γευτούμε τα υπέροχα εδέσματα, που συνήθως φτιάχνουν από νωρίς το πρωί οι μαμάδες και οι θείες μας, να γλεντήσουμε, να διασκεδάσουμε μέχρι το πρωί στα νυχτερινά μαγαζιά και να καταναλώσουμε άφθονη (πολλές φορές) ποσότητα αλκοόλ. Ωστόσο, πρέπει να είμαστε ιδιαίτερα προσεκτικοί τόσο με την ποιότητα όσο και με την ποσότητα του αλκοόλ προκειμένου να απολαύσουμε μόνο τις ευεργετικές επιδράσεις της αιθυλικής αλκοόλης και αυτό επειδή αν υπερβούμε τη συνιστώμενη ημερήσια δόση, που είναι 1 ποτήρι αλκοόλ την ημέρα για τις γυναίκες και 2 για τους άνδρες, Διαβάστε ολόκληρο το άρθρο