Σοκολάτα: Τα υπέρ και τα κατά της πιο ‘γλυκιάς αμαρτίας’

Σοκολάτα: Τα υπέρ και τα κατά της πιο 'γλυκιάς αμαρτίας'

Την επόμενη φορά που θα φάτε ένα κομμάτι σοκολάτας, ίσως να μην αισθανθείτε μεγάλες ενοχές για αυτό. Παρά την άσχημη φήμη της για την αύξηση του σωματικού βάρους, υπάρχουν πολλά οφέλη για την υγεία που σχετίζονται με αυτή την τροφή! Η σοκολάτα είναι φτιαγμένη από τροπικούς σπόρους κακάο Theobroma και η παλαιότερη χρήση της χρονολογείται από τον πολιτισμό Olmec. Μετά την ευρωπαϊκή ανακάλυψη της Αμερικής, η σοκολάτα έγινε πολύ δημοφιλής στον ευρύτερο κόσμο και η ζήτηση της αυξήθηκε σημαντικά. Η σοκολάτα έχει γίνει από τότε ένα απίστευτα δημοφιλές προϊόν διατροφής, το οποίο εκατομμύρια άνθρωποι απολαμβάνουν καθημερινά, χάρη στη μοναδική, πλούσια και γλυκιά γεύση του. Αλλά τι αποτέλεσμα έχει η κατανάλωση Διαβάστε ολόκληρο το άρθρο

Η βιταμίνη D και η σημασία της στη διατήρηση της υγείας μας

Η βιταμίνη D και η σημασία της στη διατήρηση της υγείας μας

Η βιταμίνη D είναι λιποδιαλυτή βιταμίνη, η οποία έχει την ιδιότητα να παράγεται στο ανθρώπινο σώμα υπό την επίδραση της υπεριώδους ακτινοβολίας (UVB) με την έκθεση του δέρματος στο ηλιακό φως και γι΄ αυτό μερικές φορές αναφέρεται σαν «βιταμίνη του ήλιου». Επίσης περιέχεται σε μερικά τρόφιμα, ωστόσο οι διατροφικές πηγές είναι περιορισμένες. Ορισμένα τρόφιμα εμπλουτίζονται με βιταμίνη D, ώστε να διευκολύνεται η διατροφική της πρόσληψη, ενώ υπάρχουν και συμπληρωματικές μορφές χορήγησης (συμπληρώματα βιταμίνης D). Τρόφιμα που εκ φύσεως περιέχουν βιταμίνη D είναι κυρίως τα λιπαρά ψάρια (σκουμπρί, σολομός, σαρδέλα, κλπ), μερικά ηπατέλαια (μουρουνέλαιο), ο κρόκος του αυγού και μικρές σχετικά ποσότητες περιέχονται σε μερικά εμπλουτισμένα γάλατα και μαργαρίνες, ενώ ο Διαβάστε ολόκληρο το άρθρο

Η βιταμίνη C στις τροφές και τα οφέλη της στην υγεία

Tροφές πλούσιες σε βιταμίνη c και τα οφέλη της στην υγεία

Η βιταμίνη C, γνωστή επίσης και ως ασκορβικό οξύ, είναι μία υδατοδιαλυτή βιταμίνη και ένα θρεπτικό συστατικό το οποίο ο ανθρώπινος οργανισμός αδυνατεί να συνθέσει. Η βιταμίνη C ουσιαστικά δεν αποθηκεύεται στον οργανισμό και οι πλεονάζουσες ποσότητες της αποβάλλονται από το σώμα κι έτσι η καθημερινή της πρόσληψη μέσω της διατροφής είναι απαραίτητη. Η βιταμίνη λειτουργεί ως συμπαράγοντας αρκετών ενζύμων και είναι ένα φυσικό ισχυρό αντιοξειδωτικό, με αποτέλεσμα τελικά να συμμετέχει σε πολλές διεργασίες απαραίτητες για τη διατήρηση της υγείας του οργανισμού, μερικές από τις οποίες αναφέρονται παρακάτω. Η βιταμίνη C είναι απαραίτητη για τη βιοσύνθεση του κολλαγόνου, που αποτελεί την κύρια πρωτεΐνη του δέρματος, των οστών, των δοντιών και Διαβάστε ολόκληρο το άρθρο

Διατροφή και μέγιστη αθλητική απόδοση

Διατροφή και μέγιστη αθλητική απόδοση

Η καλή απόδοση σε ένα άθλημα εξαρτάται κυρίως από 2 παράγοντες, που είναι Α) το γενετικό υπόβαθρο του αθλητή και Β) η προπονητική του κατάσταση. Ωστόσο, ιδιαίτερα σημαντική επίδραση στην αθλητική απόδοση έχει η διατροφή του αθλητή. Ένας παγκοσμίως γνωστός αθλητίατρος Ολυμπιακών αγώνων, ο L. Prokop, έχει επισημάνει ότι ακόμη κι ένα πολύ μικρό λάθος, φαινομενικά αμελητέο, στη διατροφή του αθλητή μπορεί να καταστρέψει πολλούς μήνες ακόμη και χρόνια σκληρής προπόνησης. Το τρίπτυχο της επιτυχίας ενός αθλητή είναι η επαρκής ξεκούραση, η σωστή διατροφή και η καλή προπόνηση. Η μη ισορροπημένη διατροφή ενός αθλητή, μπορεί να χαρακτηρίζεται από μειωμένη ή υπερβολική πρόσληψη τροφής. Οποιαδήποτε από τις παραπάνω καταστάσεις μπορεί να Διαβάστε ολόκληρο το άρθρο

Συμπληρώματα διατροφής: Ποια είναι η ορθή χρήση τους;

Συμπληρώματα διατροφής: Ποια είναι η ορθή χρήση τους;

Τι είναι τα συμπληρώματα διατροφής; Το συμπλήρωμα διατροφής ορίζεται ως ένα προϊόν τροφής, προστιθέμενο στη συνολική διατροφή το οποίο περιέχει ένα από τα εξής συστατικά: βιταμίνες, ανόργανα συστατικά, βότανα, αμινοξέα, μεταβολίτες, αποστάγματα ή συνδυασμό οποιονδήποτε εκ των παραπάνω συστατικών. Πρέπει να τονιστεί εδώ πως ένα συμπλήρωμα διατροφής δεν μπορεί να παρουσιάζεται ως συμβατική διατροφή που μπορεί να αντικαταστήσει ένα φυσιολογικό γεύμα, κάτι που ισχυρίζονται πολλοί από τους πωλητές του. Τα συμπληρώματα διατροφής θα πρέπει να χρησιμοποιούνται σε παθολογικές καταστάσεις όπως παράδειγμα για την διόρθωση της ανεπάρκειας κάποιος συγκεκριμένης θρεπτικής ουσίας όπως η βιταμίνη C. Επίσης δεν υπάρχει συγκεκριμένη ανάγκη για διάφορα φυτικά προϊόντα, καθώς δεν είναι σημαντικά για συνηθισμένες φυσιολογικές Διαβάστε ολόκληρο το άρθρο