Γενικές συμβουλές για ισορροπημένη διατροφή στην καθημερινότητα

Γενικές συμβουλές για ισορροπημένη διατροφή στην καθημερινότητα
13 votes, 4.69 avg. rating (94% score)

Ισορροπημένη και υγιεινή διατροφή στην καθημερινότηταΗ ισορροπημένη και υγιεινή διατροφή είναι απαραίτητη ώστε να είμαστε υγιείς και να αισθανόμαστε καλά με τον εαυτό μας. Τα τελευταία χρόνια υπάρχει μία έντονη ανησυχία ως προς το πώς πρέπει κανείς να τρώει, αλλά και μία σύγχυση σε σχέση με το θέμα αυτό. Τελικά όμως φαίνεται πως οι κινήσεις που πρέπει να κάνουμε είναι μάλλον απλές.

Συμβουλές για το πώς μπορούμε να βελτιώσουμε τη διατροφή μας:

  • Καταναλώνουμε τροφές από όλες τις ομάδες. Όλες οι τροφές είναι απαραίτητες, ενώ κανένα τρόφιμο από μόνο του δεν περιέχει όλα τα θρεπτικά συστατικά στις απαραίτητες ποσότητες. Κάποια όμως τρόφιμα χρειάζεται να τα καταναλώνουμε περισσότερο από άλλα…
  • Καταναλώνουμε περισσότερες αμυλούχες τροφές πλούσιες σε φυτικές ίνες, όπως ψωμί και δημητριακά ολικής άλεσης, ακατέργαστο ρύζι, όσπρια.
  • Τρώμε περισσότερα φρούτα και λαχανικά. 5 μερίδες φρούτων και λαχανικών την ημέρα μας βοηθούν να συμπληρώνουμε τις απαραίτητες βιταμίνες, αλλά και να χορταίνουμε χωρίς να παίρνουμε πολλές θερμίδες. 1 μπολ σαλάτα εποχής και 3-4 φρούτα μας καλύπτουν μέσα σε μία μέρα.
  • Ελαττώνουμε τις λιπαρές τροφές, αποφεύγουμε το «γρήγορο» φαγητό που είναι πλούσιο σε λίπος και αλάτι και περιορίζουμε την κατανάλωση κόκκινου κρέατος (μοσχάρι, χοιρινό, αρνίσιο) σε όχι πάνω από 3-4 φορές το μήνα. Προτιμάμε τα φυτικά λάδια και κυρίως το ελαιόλαδο. Επίσης, τροφές με «καλό» λίπος είναι οι ανάλατοι, άψητοι καρποί και τα λιπαρά ψάρια (σαρδέλα, τόνος, σκουμπρί, ρέγγα, πέστροφα), που καλό είναι να υπάρχουν τακτικά στη διατροφή μας.
  • Αποφεύγουμε την πολλή ζάχαρη, που υπάρχει στα γλυκά και στα αναψυκτικά αλλά και σε διάφορες τυποποιημένες τροφές όπως μπισκότα, κρουασάν, επιδόρπια γιαουρτιού του εμπορίου.
  • Τρώμε μέτριες μερίδες και συχνά γεύματα. Αυτό μας βοηθά να έχουμε το σωστό σωματικό βάρος, επειδή έτσι δε μένουμε νηστικοί πολλές ώρες ώστε να πεινάμε έντονα στο επόμενο γεύμα και ταυτόχρονα αποφεύγουμε τη μεγάλη ποσότητα φαγητού.
  • Πίνουμε νερό! Συνήθως 8 ποτήρια την ημέρα μπορούν να καλύψουν τις ανάγκες μας, εφόσον τρώμε ισορροπημένα.
  • Απολαμβάνουμε το φαγητό. Τρώω ισορροπημένα δε σημαίνει στερούμαι ή καταπιέζομαι. Τρώω όταν πραγματικά πεινάω, σταματώ να τρώω όταν χορταίνω και απολαμβάνω το γεύμα μου αφιερώνοντας χρόνο σ’ αυτό ώστε να τρώω με ηρεμία.
Ευαγγελία Τόττη

Ευαγγελία Τόττη

Διεύθυνση Σύνταξης του Nutripedia
Διαιτολόγος Διατροφολόγος στη Θεσσαλονίκη - Βιογραφικό Πτυχιούχος του τμήματος Διατροφής και Διαιτολογίας του Αλεξάνδρειου Τεχνολογικού Εκπαιδευτικού Ιδρύματος Θεσσσαλονίκης
-
Επικοινωνία: +30 6948519904
Περγάμου 13 - Άνω Ηλιούπολη Σταυρούπολης, Θεσσαλονίκη Τ.Κ. 56431
Email: [email protected]
Ευαγγελία Τόττη
Αν σας άρεσε το άρθρο μας, μοιραστείτε το με τους φίλους σας. Θα μας βοηθούσε πολύ!
Ευαγγελία Τόττη

Πληροφορίες συντάκτη Ευαγγελία Τόττη

Διαιτολόγος Διατροφολόγος στη Θεσσαλονίκη - Βιογραφικό Πτυχιούχος του τμήματος Διατροφής και Διαιτολογίας του Αλεξάνδρειου Τεχνολογικού Εκπαιδευτικού Ιδρύματος Θεσσσαλονίκης - Επικοινωνία: +30 6948519904 Περγάμου 13 - Άνω Ηλιούπολη Σταυρούπολης, Θεσσαλονίκη Τ.Κ. 56431 Email: [email protected]
Ετικέτες , , , , , , , .Προσθέστε στους σελιδοδείκτες το μόνιμο σύνδεσμο.