Η βιταμίνη D και η σημασία της στη διατήρηση της υγείας μας

Η βιταμίνη D και η σημασία της στη διατήρηση της υγείας μας

Η βιταμίνη D είναι λιποδιαλυτή βιταμίνη, η οποία έχει την ιδιότητα να παράγεται στο ανθρώπινο σώμα υπό την επίδραση της υπεριώδους ακτινοβολίας (UVB) με την έκθεση του δέρματος στο ηλιακό φως και γι΄ αυτό μερικές φορές αναφέρεται σαν «βιταμίνη του ήλιου». Επίσης περιέχεται σε μερικά τρόφιμα, ωστόσο οι διατροφικές πηγές είναι περιορισμένες. Ορισμένα τρόφιμα εμπλουτίζονται με βιταμίνη D, ώστε να διευκολύνεται η διατροφική της πρόσληψη, ενώ υπάρχουν και συμπληρωματικές μορφές χορήγησης (συμπληρώματα βιταμίνης D). Τρόφιμα που εκ φύσεως περιέχουν βιταμίνη D είναι κυρίως τα λιπαρά ψάρια (σκουμπρί, σολομός, σαρδέλα, κλπ), μερικά ηπατέλαια (μουρουνέλαιο), ο κρόκος του αυγού και μικρές σχετικά ποσότητες περιέχονται σε μερικά εμπλουτισμένα γάλατα και μαργαρίνες, ενώ ο Διαβάστε ολόκληρο το άρθρο

Η βιταμίνη C στις τροφές και τα οφέλη της στην υγεία

Tροφές πλούσιες σε βιταμίνη c και τα οφέλη της στην υγεία

Η βιταμίνη C, γνωστή επίσης και ως ασκορβικό οξύ, είναι μία υδατοδιαλυτή βιταμίνη και ένα θρεπτικό συστατικό το οποίο ο ανθρώπινος οργανισμός αδυνατεί να συνθέσει. Η βιταμίνη C ουσιαστικά δεν αποθηκεύεται στον οργανισμό και οι πλεονάζουσες ποσότητες της αποβάλλονται από το σώμα κι έτσι η καθημερινή της πρόσληψη μέσω της διατροφής είναι απαραίτητη. Η βιταμίνη λειτουργεί ως συμπαράγοντας αρκετών ενζύμων και είναι ένα φυσικό ισχυρό αντιοξειδωτικό, με αποτέλεσμα τελικά να συμμετέχει σε πολλές διεργασίες απαραίτητες για τη διατήρηση της υγείας του οργανισμού, μερικές από τις οποίες αναφέρονται παρακάτω. Η βιταμίνη C είναι απαραίτητη για τη βιοσύνθεση του κολλαγόνου, που αποτελεί την κύρια πρωτεΐνη του δέρματος, των οστών, των δοντιών και Διαβάστε ολόκληρο το άρθρο

Συμπληρώματα διατροφής: Ποια είναι η ορθή χρήση τους;

Συμπληρώματα διατροφής: Ποια είναι η ορθή χρήση τους;

Τι είναι τα συμπληρώματα διατροφής; Το συμπλήρωμα διατροφής ορίζεται ως ένα προϊόν τροφής, προστιθέμενο στη συνολική διατροφή το οποίο περιέχει ένα από τα εξής συστατικά: βιταμίνες, ανόργανα συστατικά, βότανα, αμινοξέα, μεταβολίτες, αποστάγματα ή συνδυασμό οποιονδήποτε εκ των παραπάνω συστατικών. Πρέπει να τονιστεί εδώ πως ένα συμπλήρωμα διατροφής δεν μπορεί να παρουσιάζεται ως συμβατική διατροφή που μπορεί να αντικαταστήσει ένα φυσιολογικό γεύμα, κάτι που ισχυρίζονται πολλοί από τους πωλητές του. Τα συμπληρώματα διατροφής θα πρέπει να χρησιμοποιούνται σε παθολογικές καταστάσεις όπως παράδειγμα για την διόρθωση της ανεπάρκειας κάποιος συγκεκριμένης θρεπτικής ουσίας όπως η βιταμίνη C. Επίσης δεν υπάρχει συγκεκριμένη ανάγκη για διάφορα φυτικά προϊόντα, καθώς δεν είναι σημαντικά για συνηθισμένες φυσιολογικές Διαβάστε ολόκληρο το άρθρο

Τα οφέλη της Βιταμίνης Α για την υγεία

Τα οφέλη της Βιταμίνης Α για την υγεία

Λειτουργίες και μηχανισμοί δράσης Η βιταμίνη Α, που ανήκει στις λιποδιαλυτές βιταμίνες, θεωρείται απαραίτητη για την όραση και για κάποιες συστηματικές λειτουργίες, όπως η κυτταρική διαφοροποίηση, η ανάπτυξη, η αναπαραγωγή, η μορφοποίηση των οστών και το ανοσοποιητικό σύστημα. Τα καροτενοειδή αποτελούν την προβιταμίνη της βιταμίνης Α και αντιπροσωπεύουν μια ομάδα μορίων που είναι πρόδρομες ενώσεις της βιταμίνης Α. Αυτά βρίσκονται στα λαχανικά, καθώς και στα φρούτα με έντονο χρώμα (τομάτες, ροδάκινα) και παρουσιάζουν έντονη αντιοξειδωτική δράση. Το β-καροτένιο είναι ένα πολύ διαδεδομένο καροτενοειδές στις τροφές. Άλλα καροτενοειδή είναι το α-καροτένιο, η β-κρυπτοξανθίνη, το λυκοπένιο και η ζεαξανθίνη. Αλληλεπιδράσεις με άλλα θρεπτικά συστατικά Η βιταμίνη Α ή τα καροτενοειδή αλληλεπιδρούν με Διαβάστε ολόκληρο το άρθρο

Ασβέστιο: Όλα όσα πρέπει να γνωρίζετε

Τροφές πλούσιες σε ασβέστιο, διατροφή και οστεοπόρωση

Το ασβέστιο (Ca) είναι το πλέον διαδεδομένο από όλα τα μεταλλικά στοιχεία στον ανθρώπινο οργανισμό. Αποτελεί το κυριότερο κατιόν στη δομή του οστού. Πιο συγκεκριμένα, το 99% του ασβεστίου βρίσκεται στα οστά και στα δόντια, όπου ο ρόλος του είναι δομικός, ενώ το υπόλοιπο 1% συμμετέχει σε διάφορες μεταβολικές διεργασίες, όπως στη μεταβίβαση νευρικών και ορμονικών σημάτων, στην πήξη του αίματος, στη μυϊκή σύσπαση και στη ρύθμιση της αρτηριακής πίεσης. Ο οργανισμός του υγιούς ενήλικα περιέχει 1-2kg ασβεστίου. Κατά τη γέννηση το ανθρώπινο σώμα έχει περίπου το 2-3% του ασβεστίου του ενήλικου σκελετού, ενώ τα πρώτα 20-30 έτη της ζωής, ολοκληρώνεται η σκελετική ανάπτυξη. Που οδηγεί η ανεπάρκεια Ασβεστίου; Η Διαβάστε ολόκληρο το άρθρο