Εμμηνόπαυση και διατροφή: Δώστε στον εαυτό σας τη φροντίδα που του αξίζει

Εμμηνόπαυση και διατροφή

Η εμμηνόπαυση αναμφισβήτητα αποτελεί μία ιδιαίτερη φάση της ζωής μιας γυναίκας, αφού οι ορμονικές αλλαγές που συμβαίνουν είναι δυνατό να την επηρεάζουν σωματικά και ψυχολογικά. Η διατροφή κατά την περίοδο που προηγείται της οριστικής διακοπής της έμμηνης ρύσης (περιεμμηνόπαυση ή κλιμακτήριος), αλλά και μετά το γεγονός της εμμηνόπαυσης αποτελεί σημαντικό κομμάτι του τρόπου ζωής, καθώς μπορεί να μετριάσει κάποια συμπτώματα που βιώνουν πολλές γυναίκες, να βοηθήσει στη διατήρηση ή επίτευξη ενός υγιούς σωματικού βάρους και να προλάβει ή να καθυστερήσει την εμφάνιση παθήσεων που σχετίζονται με την εμμηνόπαυση και την πάροδο της ηλικίας, όπως είναι, για παράδειγμα, η οστεοπόρωση και η καρδιαγγειακή νόσος. Η μειωμένη παραγωγή οιστρογόνων συχνά συνοδεύεται από Διαβάστε ολόκληρο το άρθρο

Πως μπορώ να μάθω στο παιδί μου να τρώει υγιεινά;

Υγιεινή διατροφή για παιδιά: Συμβουλές για τους γονείς

Η υγιεινή διατροφή των παιδιών μας είναι πολύ σημαντική για την ευεξία και την ανάπτυξή τους. Επιπλέον, από την παιδική ηλικία εδραιώνονται πολλές διατροφικές συνήθειες που μας ακολουθούν μέχρι την ενήλικη ζωή, που σημαίνει πως είναι πολύ σημαντικό να βοηθούμε τα παιδιά να υιοθετούν υγιεινές συνήθειες διατροφής και τρόπου ζωής. Δεδομένης και της ανησυχητικής αύξησης της παχυσαρκίας τόσο των παιδιών όσο και των ενηλίκων, υπογραμμίζεται η σημασία της υιοθέτησης των παραπάνω. Το στάδιο αυτό της ζωής αποτελεί όμως και σπουδαία ευκαιρία για να μάθουμε στα παιδιά υγιεινές συνήθειες, καθώς σ’ αυτές τις ηλικίες μπορούν να δέχονται και να «απορροφούν» τα διάφορα ερεθίσματα και τις πληροφορίες πολύ εύκολα. Ας δούμε λοιπόν Διαβάστε ολόκληρο το άρθρο

Έφηβοι και διατροφή: Μια κοινωνικό-πολιτισμική προσέγγιση

Έφηβοι και διατροφή: Μια κοινωνικό-πολιτισμική προσέγγιση

Κατά τη διάρκεια της εφηβείας συμβαίνουν μεγάλες σωματικές αλλαγές που προκαλούν ποικίλες συναισθηματικές αντιδράσεις στο άτομο, όπως άγχος, ανασφάλεια, ευαισθησία στα σχόλια των άλλων, αμηχανία, περιέργεια, θαυμασμό και άλλα. Πρόκειται για ένα σοκ για τον έφηβο, ο οποίος καλείται να το διαχειριστεί, με την βοήθεια των γονέων ή ανθρώπων που εμπιστεύεται από τον κύκλο του. Στα κορίτσια, τα οιστρογόνα αυξάνονται περισσότερο και ευθύνονται για το ύψος, τη μυϊκή και τη σκελετική ανάπτυξη καθώς και την ανάπτυξη των σεξουαλικών οργάνων. Η έναρξη της εμμηνόρροιας μπορεί να προκαλέσει κούραση στην έφηβη, λόγω των αλλαγών στα επίπεδα των ορμονών. Στα αγόρια, αυξάνεται η τεστοστερόνη και αναπτύσσονται τα όργανα αναπαραγωγής και οι μυς, αυξάνεται Διαβάστε ολόκληρο το άρθρο

Διατροφή του βρέφους

Διατροφή του βρέφους: Θηλασμός & εισαγωγή στερεών τροφών

Το γάλα της μητέρας θεωρείται η ιδανική τροφή για το υγιές βρέφος από τη γέννησή του μέχρι τους 6 μήνες ζωής. Περιέχει όλα τα θρεπτικά συστατικά που χρειάζεται (νερό, υδατάνθρακες, λίπη, πρωτεΐνες, βιταμίνες και ιχνοστοιχεία) και στις κατάλληλες αναλογίες για την ομαλή ανάπτυξή του. Επιπλέον είναι πλούσιο σε ουσίες που προστατεύουν το νεογνό από λοιμώξεις, φλεγμονές και τροφικές αλλεργίες. Είναι απολύτως επιθυμητό ο θηλασμός να συνεχίζεται και μετά τον 6ο μήνα ως τον 12ο ή και περισσότερο, εφόσον αυτό είναι εφικτό. Εάν η μητέρα δεν μπορεί ή επιλέγει να μην θηλάσει, η σίτιση του βρέφους γίνεται με συνθετικό, τροποποιημένο αγελαδινό γάλα. Για το σκοπό αυτό υπάρχουν τα γάλατα 1ης και Διαβάστε ολόκληρο το άρθρο